zondag 23 november 2014

Review: W7 mono ogenschaduw || Daysofmarieke


Vandaag een review van de twee mono ogenschaduws van W7.
W7 is sinds kort een bekend budget merk geworden door de ogenschaduw palletten. Ik was van de week bij de Big Bazaar en zag dat ze toch best wat in het assortiment hadden van W7. Na erg benieuwd te zijn, heb ik onderanderen deze twee ogenschaduws mee genomen.





De twee ogenschaduws die ik review zijn:
W7 - Sandy
W7- Burnt plum


Wat mij als eerst opviel, is dat de verpakking (denk ik) na gedaan is van de verpakkingen van MAC. Ook omdat zij de Paletten van Urban Decay hebben na gedaan.
De verpakkingen beloofde mij al erg veel. Ziet er netjes uit.

 

De kleuren zagen er super mooi uit. Ik had er een goed gevoel over want het zag er allemaal netjes uit. Vooral de bruine kleur.



Met een ogenschaduw basis van Essence bracht ik eerst de lichtste kleur aan op het ooglid.

                       Zonder ogenschaduw                  Met ogenschaduw                                 

Het verbaasde me! Super pigment en dat terwijl ik mijn verwachtingen bij de bruine kleur had. De oogschaduw brengt makkelijk aan en is makkelijk op te bouwen in kleur. Voor een lichte kleur heeft dit zeker goede pigment. 
Ik ben erg benieuw wat de bruine kleur doet op mijn ooglid.




De bruine kleur bracht ik aan in mijn crease en in de buitenkant van mijn ooglid. 

 

Na mijn verbazing was ik niet zo te spreken over deze kleur.. Zoals op de foto, erg veel fall- out en de kleur is lichter dan ik dacht. Deze kleur heeft érg veel glitters wat de ooglook al snel Too much kan maken.



Het voordeel aan deze oogschaduw is wel dat hij makkelijk te blenden is waardoor de ooglook wel te redden valt. Weer een nadeel eraan is dat de kleur absoluut niet op te bouwen valt in kleur. Dus intents bruin wordt het niet.
Het is een leuke oogschaduw voor beginners. 


Met mascara en een eyeliner ziet het er verder prima uit, alleen had ik gehoopt dat de bruine kleur wat intenser was. Jammer, maar helaas.

Dit is de uiteindelijke look die ik heb gemaakt. 

Met en zonder flits

De ogenschaduws kosten €0,98 per stuk. Voor dit geld is het een leuke oogschaduw. De lichte kleur heeft meer pigment, maar voor beginners is de bruine oogschaduw ook leuk om te hebben.