zondag 4 januari 2015

Voornemens voor 2015


Hoi Allemaal!

Vandaag wil ik het hebben over voornemens. Bijna iedereen heeft elk jaar wel voornemens maar ik denk dat bij minimaal 60% deze voornemens hooguit 1 tot 2 weken voorzet en daarna het allemaal een beetje wegzakt.


Ik denk dat het komt omdat we de verkeerde voornemens hebben. Sommige zijn eigenlijk niet te bereiken maar van sommige voornemens weet je bijna zeker dat je ze toch niet volbrengt. Daarom is het denk ik belangrijk om eens goed over jezelf na te denken.

Bij voornemens moet je eens na gaan denken aan wat je zelf al eens hebt bereikt. Denk dan na, heb ik dit met gemak bereikt? Of heb ik er heel veel moeite en tijd in gestoken? Ga jezelf dan ook eens na of je plezier in dit proces hebt gehad. Zo niet, dan heb je grote kans dat jouw voornemen niet helemaal gaat lukken.



Veel mensen beginnen te denken aan hun voornemens rond oud & nieuw. Begin december gaan mensen denken aan Sinterklaas, Kerst en oud en nieuw. Bij oud en nieuw denken veel van ons aan voornemens. 'Hé, wat ga ik dit jaar voor voornemen bedenken?' Terwijl ze eigenlijk al weten dat ze dit toch niet gaan doen.
Typische dingen als 'ik ga afvallen' of 'ik ga minderen met eten' zijn een van de bekendste dingen die mensen graag willen bereiken. Ga jezelf eens na of dit nu juist is wat jij echt graag wilt? Denk ook na of dit kan met alles wat je doet. Heb je hier tijd voor?

Het grootste probleem is realistisch denken. Ik denk dat je, net zoals ik net al zei, moet nadenken wat afgelopen jaar hebt gedaan. Denk eens na aan wat er beter kon dat jaar.

Als je een voornemen als: ' Ik wil dit jaar mijn huiswerk beter maken ' hebt, denk dan ook na hóe je dit gaat doen. Ga je dit doormiddel van to-do lijstjes maken doen, of ga je voortaan zorgvuldig met je agenda om? Dit zijn dingen waar je goed over na moet denken vóór je iets kunt uitvoeren.

En 1 van de belangrijkste dingen is, ga dingen doen die JIJ leuk vindt. Niet omdat een ander vindt dat jij moet doen.


Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad. Laat in de reacties eens achter wat jouw voornemen is/was?

Bedankt voor het lezen van mijn post.
xxx